4. Skakel onnodige geraas uit
Wanneer u kind gaan eksamen skryf, moedig hom of haar aan om ekstra goed georganiseerd te wees – dit sal enige moontlike stres weens swak beplanning uitskakel.
Haworth stel voor dat ouers hul kinders herinner om vertroud te raak met hul eksamenprogram. “Kinders daag dikwels heeltemal voorbereid op vir ’n eksamen, maar kom dan agter hulle moet daardie dag eintlik ’n ander vak skryf.”
Help hulle om die gewoonte aan te kweek om die regte skryfbehoeftes en ander toerusting vir die dag in te pak, sodat hulle nie belangrike goed mis nie. “Gejaagdheid en take wat op die nippertjie uitgevoer word, kan onnodige spanning veroorsaak op die eksamendag,” maan Haworth.
5. Behou ’n emosionele band
Ongeag of dit u laerskoolkind se eerste eksamenweek of u matriekleerder se laaste skof is, dis belangrik om ’n sterk emosionele band met u kind te behou gedurende hierdie druk tyd.
“Vra u kind hoe hy of sy voel oor die eksamens, en moenie dit afmaak nie,” is Jackson se raad. Sy sê hierdie emosionele band laat hulle voel dat hulle nie alleen die pad hoef aan te durf om hul bes te doen en goeie resultate te behaal nie. Tegnieke wat u hulle kan leer, is om diep asem te haal, ’n stresballetjie te druk, positiewe gedagtes te koester, en te strek wanneer hulle asem skep.
Wanneer die stres besonder erg is, stel voor dat hulle ’n bietjie wegkom van die boeke. “Hulle kan ’n plek weg van die studieruimte kry – soos hul kamer of buite – en dit gebruik om diep asem te haal, te strek, hul oë toe te maak en te dink aan alles wat hulle kan aanraak, ruik en voel op daardie oomblik. Miskien kan hulle dink aan 10 dinge wat hulle gelukkig maak,” stel Haworth voor.
Hulle kan ’n gewoonte daarvan maak, soos om voor die boeke te gaan sit. “Sit 10 minute op ’n dag in hierdie ontspanningsruimte, sonder enige afleiding (dit sluit selfone in).”
Dit is begryplik dat ouers wil hê hul kinders moet vir hulle sê wanneer hulle voel die stres of angstigheid raak te veel. Skep ’n warm, onbevooroordeelde ruimte waar kinders gemaklik genoeg voel om hul gevoelens met u te deel.
“Dit help dikwels om bloot te gesels oor die emosies wat hulle ervaar,” sê Jackson. Dit is ook belangrik om hulle te herinner dat daar ook ander ondersteuning vir hulle beskikbaar is. Haworth stel voor dat hulle met hul klasonderwyser gesels, of met enigiemand op skool by wie hulle aanklank vind en wat hulle kan help. “Baie skole het ook ’n skoolvoorligter, wat kinders kan help om stres en angstigheid te hanteer.”
As u kind voel hy of sy kan nie met u, ’n onderwyser of ’n vriend(in) gesels nie, kan ’n afspraak gemaak word by ’n berader van FAMSA, sê Jackson.
Indien u te veel hooi op u vurk het of u kind hulp met skoolwerk benodig, stel gerus Personal Assistant en Dial-A-Teacher op die proef – twee ongelooflike voordele wat ons aan Sanlam Reality-lede bied.